Placeholder image

HVIS DU GERNE VIL HJÆLPE

TAK - fordi du vil bruge noget at din tid i Hjælp Herning!

KONTAKT
Når du har meldt dig som hjælper vil du komme til at figurere på en mail– og hjælpeliste. Når koordinator har modtaget en opgave sendes en mail ud til hjælpeliste om opgavens art og omfang og hvornår opgaven gerne skal være udført. Du svarer tilbage, hvis det er en opgave du kan være med til at løse. Du kontaktes af koordinator eller anden hjælper for at aftale nærmere om opgaveløsning / tid og sted.

OPGAVER
Vi udfører opgaver for borgere, der pga. begrænsning af den ene eller anden årsag ikke er i stand til selv at udføre. Opgaverne tager max. 2 timer for 2 personer.

RAMMER
Vi går altid 2 personer ud til borgerne. Du kan ikke love nogen borger anden hjælp end den, du er ”bestilt” til, men må henvise til koordinator. Du skal bære et synligt navneskilt med logo, som du får udleveret i kirken / kirkelig forening. Du kommer i andre menneskers hjem for at løse en opgave – og dele Guds kærlighed i Kristus i handling. Vi skal derfor kun på opfordring eller spørgsmål tale om vores tro.

ØKONOMI
Der må ikke være nogen form for økonomi involveret! Dvs. ingen betaling for det arbejde vi udfører, ingen indkøb uden borger, ingen nethandel og lignende.

FORSIKRING
Vi har ikke nogen fælles forsikring. Det er derfor din egen forsikring, der skal dække evt. skade, der kunne opstå (forhåbentligt ikke tilfældet).

ÅRLIGT ARRANGEMENT FOR HJÆLPERE
Der vil hvert år forår være et arrangement, hvor hjælpere mødes til gensidig inspiration.